Po roku sa to opäť podarilo. Chlapský víkend na horách. Naše krajšie polovičky ostávajú doma a my odchádzame – trochu si zamakať a trochu sa vyresetovať – do lona úžasnej slovenskej prírody. Tentokrát padol žreb na Veľkú Fatru. Vďaka Ľubovi za skvelú organizáciu a Števovi za parádne fotky. Čitajte ako to prebiehalo a inšpirujte sa.

Veľká Fatra

1. Deň – Bratislava – Ružomberok – Vyšná Revúca a odtiaľ po vlastných na chatu pod Borišovom

• Vyrážame z Bratislavy vlakom – nech je to „čunder“ so všetkým, čo k tomu patrí – aj s obedom v jedálenskom vozni a pivom. 🙂
  • V Ružomberku si voláme taxík, ktorý nás za 20 EUR berie až do Vyšnej Revúce.
  • Z Vyšnej Revúce konečne po vlastných – celkom slušným tempom a celkom slušne do kopca – po žltej na Chyžky a odtiaľ po modrej okolo Ploskej až na chatu pod Borišovom. Odhadovaný 3h trek stíhame za niečo vyše 2 hodín.
Ploská pred nami, ale prvý deň ju len obchádzame
Zvečerieva sa
Cieľ prvého dňa je Chata pod Borišovom - učupená pod kopcom ako z rozprávky. Kto ju vidí? :)
Cieľ prvého dňa je Chata pod Borišovom – učupená pod kopcom ako z rozprávky. Kto ju vidí? 🙂
Na vlastnej koži overené: Chata pod Borišovom má svoje čaro, svieti sa iba petrolejkami a spí v spacákoch. Skvelú atmosféru ale kazí neoblomný chatár – petrolejky sa „vypínajú“ presne o 22:00, takže po 2 pivách a jednej kapustnici musíme ísť spať. Za prespatie vo vlastnom spacáku zaplatíte 12 EUR, raňajky vás vyjdú na ďalších 6.
Chata pod Borišovom

2. Deň – Cez Ploskú a Rakytov až do Smrekovice

• Hneď po raňajkách sa vydávame na trek. Celý deň sa nesie v znamení „Treba sa ponáhľať, aby sme nezmokli“.
  • Po červenej strmo hore na Ploskú, ďalej po žltej dolu na sedlo Ploskej.
  • Pokračujeme po zelenej okolo Čierneho kameňa, cez Minčol až na najvyšší bod výpravy – Rakytov. Mraky sú už nebezpečne blízko, tak sa dlho nezdržiavame a šliapeme ďalej.
  • Stále po zelenej až do bývalej „vojenskej zotavovne“ Smrekovica. V tomto prostredí nečakane luxusný horský hotel – nedávno zrekonštruovaný, dokonca aj s wellnessom.
  • Odhadovaný vyše 5h trek stíhame aj so všetkými zastávkami o takmer hodinu rýchlejšie a s perfektným načasovaním – v momente, ako sme vkročili do hotela, začalo liať.
  • Trochu luxusu na záver – wellness a masáž príde po dvoch dňoch bez sprchy viac ako vhod. 🙂 Po večeri ešte super zábava – pivo, karty, zopár horcov a jedna fľaša proseca. 🙂
Druhý deň treku. Nie je núdza o parádne výhľady
Vrchol Ploskej - aka "hurá máme signál!" :)
Vrchol Ploskej – aka „hurá máme signál!“ 🙂
Rakytov, Veľká Fatra
Na vlastnej koži overené: Hotel Smrekovica neponúka super atmosféru horských chát, ale ja osobne som bol veľmi spokojný. Výborná večera, ešte lepšie raňajky a veľmi milá obsluha. Ubytovať sa môžete v samotnom hoteli (55,- EUR za dvojlôžkovú izbu bez raňajok) alebo v jednoduchšie vybavenej ubytovni, ktorá však údržbára videla naposledy asi pred 20 rokmi (40 EUR za dvojlôžkovú izbu aj s raňajkami). Wellness na 2,5 hodiny stojí 11 EUR.

3. Deň – Odchod domov

• Posledný deň už len schádzame dolu a z Ružomberka sa vlakom vraciame do Bratislavy za našimi polovičkami.
  • Parádny víkend za nami, dúfam, že o rok opäť vyjde podobná akcia. 🙂